Wat te doen bij overlijden.

Gildevereniging Valthermond

gildeverenigingvalthermond@gmail.com

p/a Noorderdiep 498

7876 EB  Valthermond

Rek.nr. NL11 RABO 0364 7515 76

KvK 40045520

Vóór het overlijden

Indien u vóór het overlijden hulp nodig hebt, zou u gebruik kunnen maken van Acanthis, zie bijgaande documentatie's.

Wanneer iemand thuis is overleden dan zijn dit de opeenvolgende stappen:

- Een arts bellen. In het ziekenhuis komt standaard een arts langs.

De arts komt dan langs om het tijdstip en oorzaak van overlijden vast te stellen.

- Uw uitvaartverzorger bellen. Voor leden van de Gildevereniging is dit: onze uitvaartverzorger

UGNA 0800-0242526 (gratis)

- Hierna wordt de overledene afgelegd en opgebaard.

- Samen met de uitvaartverzorger wordt de uitvaart geregeld naar jullie wensen.

- Meestal zorgt de uitvaartverzorger dat het overlijden wordt aangegeven bij de burgelijke stand.

- Als laatste wordt het officiële gedeelte geregeld, zoals de bank, werkgever, de huur,  abonnementen, huis verkopen, erfenis, enz.

- Tegenwoordig heeft de belastingdienst ook een duidelijke site met wat er zoal moet gebeuren na             overlijden. Als u op onderstaande knop klikt, komt u op betreffende site van de belastingdienst.